Trzy bezpłatne narzędzia od Google, które ułatwiają sprzedaż za granicą
Produkując lokalnie, nie musimy polegać na lokalnym rynku. Rozwój technologii umożliwia znalezienie klienta na całym świecie. W tym artykule przedstawiamy pokrótce trzy narzędzia od Google, które wspierają procesy eksportowe.
Nawet jeśli postawienie sklepu w Chinach, Kazachstanie czy Czechach nie wydaje się na ten moment możliwe, to sprzedaż produktów tamtejszym klientom już tak - za pomocą narzędzi online.
MARKET FINDER
Narzędzie ze stajni Googla dedykowane małym biznesom. Dzięki Market Finder można znaleźć odpowiedni rynek zagraniczny do sprzedaży produktów lub usług.
Żeby skorzystać z Market Finder należy wpisać w wyszukiwarkę narzędzia adres strony internetowej. Market Finder dzięki adresowi strony zaciąga kategorie biznesowe, w których działa strona i pokazuje rynki, w których jest najwyższy potencjał eksportowy danego towaru. répliques montres
Jako rezultat poszukiwań otrzymujemy:
- nazwy państw,
- miesięczne ilości wyszukania danych kategorii w tych krajach,
- koszt kliknięcia kategorii w Google Ads,
- miejsce w rankingu łatwości biznesowej,
- średni dochód na gospodarstwo domowe.
Powyższe funkcje dostępne są bez logowania. Natomiast posiadacze konta Google mogą zagłębić się w bardziej szczegółowe dane, takie jak:
- dane demograficzne,
- dane ekonomiczne,
- wyszukiwania i reklamy internetowe,
- zwyczaje zakupowe oraz zachowanie w Internecie,
- informacje o logistyce.
Krótki filmik instruktażowy można obejrzeć pod adresem: http://bit.ly/swppgmarketfinder
CONSUMER BAROMETER
Kolejne narzędzie ze od Wujka Google, które pomoże w zrozumieniu jak ludzie na świecie używają Internetu. Nieocenione, jeśli biznes sprzedaje produkty i usługi bezpośrednio końcowemu użytkownikowi.
Market Finder pomaga w zdobyciu podstawowych informacji o rynku, na którym chcemy działać. Consumer Barometer pomaga dowiedzieć się jak zachowują się klienci w wybranych krajach. Kiedy, jak i dlaczego ludzie korzystają z Internetu. Jak wyszukują i kupują produkty – pokazując jakie są kluczowe momenty decyzyjne w procesie zakupowym. Dane, które otrzymujemy nt. użytkowników Internetu możesz podzielić pod względem geograficznym, demograficznym (wiek, płeć, poziom zarobków oraz posiadanie dzieci) oraz czy i na jakim urządzeniu korzystają z Internetu.
Consumer Barometer przyda się nie tylko eksporterom. Jeśli biznes jest prowadzony w Polsce i istotne są zachowania zakupowe Polaków to w tym narzędziu można je zbadać.
Z Consumer Barometer mogą skorzystać również twórcy wideo. Dowiedzą się dzięki niemu na jakich urządzeniach użytkownicy najczęściej oglądają filmiki, jakiego rodzaju są to materiały a także
w jakich porach dnia i z kim są oglądane.
Wszystkie odpowiedzi otrzymujemy w formie czytelnego wykresu, co ułatwia analizę danych!
GOOGLE TRENDS
Ostatnie z wymienionych narzędzi, pierwsze, z którego można korzystać w języku polskim. Google Trends czyli darmowy serwis udostępniający informacje na temat zapytań w przeglądarce Google. Informacje są aktualizowane na bieżąco, co jest dużym wyzwaniem – dziennie do wyszukiwarki wpisywanych jest 3 miliardy zapytań!
Krótki przykład zastosowania Google Trends – sprawdzenie zainteresowanie łóżkami piętrowymi w Portugalii.
Należy wpisać w wyszukiwarkę temat (uwaga na formę zapytania czy jest to wpisane jako temat, który może być wpisany po polsku czy jako słowo/hasło, które musi być wpisane w lokalnym języku) aby otrzymać informacje jak rozkłada się zainteresowanie tematem w ujęciu czasowym oraz regionalnym. Pomoże to sprawdzić czy na produkt jest popyt na danym rynku a jeśli tak to, w której części kraju ludzie najczęściej go szukają.
Co dalej?
Dwudziesty pierwszy wiek to piękne czasy łatwego dostępu do interesujących danych. Konieczność udawania się do biblioteki, aby w czeluściach czytelni przeglądać roczniki statystyczne już nie istnieje. Dzisiaj analiza aktualnych danych, może być przeprowadzona w zaciszu biur. Czasami jednak mnogość narzędzi i różnice w ich obsłudze są przytłaczające i potrzebne jest drobne wsparcia w ich obsłudze. Jeśli to jest Twój przypadek to możesz skorzystać ze wsparcia w Stowarzyszeniu Wspierania Przedsiębiorczości Powiatu Gostyńskiego, zadzwoń: 65 537 007 087, napisz: kontakt@gospodarka.gostyn.pl lub przyjdź do nas: ul. 1 Maja 13/3, 63-800 Gostyń.